tiistai 24. tammikuuta 2012

Nomnom.

Joku kehotti mua tekemään ruokapostauksen tossa joku aika sitten. Ajatus oli mun mielestä aivan älytön, koska mun sapuskoissa ei ole oikeesti mitään nähtävää enkä yleensä pitkien työvuorojen takia edes jaksa laittaa mitään erikoista syötävää. En jaksanut nytkään, mutta voisin silti jakaa tän kanssanne :D

Tein siis tonnikalalaatikkoa, mikä oli ihan superhelppo valmistaa tarvikkeista, mitä löytyy ainakin meikäläiseltä aina kaapista. Tonnikalalaatikoihin löytyy miljoonia reseptejä netistä, joten ehkä ei kannata kauheesti välittää tästä mun hyvin sovelletusta ateriasta :D


Tolta se näytti ennen uuniin laittoa!

Mun laatikkoon tuli muistaakseni

Pari desiä makaronia
Kaks purkkia tonnikalapaloja vedessä
Purkki ruokakermaa
Purkki tomaattisosetta
Yks muna
Loraus maitoa
Paprikajauhetta
Suolaa


Ja uunista tulleena nomnom.

Ensin rasvasin uunivuo'an huolellisesti ja laitoin makaronit keittymään. Sekoitin tonnikalan ja tomaattisoseen keskenään ja makaronien valmistuttua heitin makaronit ja tonnikalamössön vuokaan. Rikoin sekaan kananmunan ja tungin seokseen vielä purkin ruokakermaa ja lorauksen maitoa. Päälle vielä paprikajauhetta oman maun mukaan, sama suolan kanssa. Jos mulla olisi ollut tomaattia ja juustoraastetta, olisin siivuttanut tomaatit ja tunkenut juustoraasteen koko komeuden päälle.

Mättö n. 45 - 60min 200 asteiseen uuniin ja se on siinä. Nomnom.



Okei, ei enää ikinä tälläsiä postauksia meikäläiseltä. Jos ei vaan suju ni sit ei suju.

4 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Meikän lempiruoka <3 Ite en tosin ikinä oo laittanu kananmunaa, pitäs varmaan kokeilla joku kerta jos olis sen kanssa jopa parempaa, luultavasti onkin. :)

Anna-Stina kirjoitti...

Onks sun hella vähän vino tos ennen-uuniin-laittamista kuvassa ku toi mössö on kaikki toisessa reunassa :--D omnom hyvän näköstä !

(... ja oon siis KC:n Lansu. Mun ei oo toiminu tää kommentointi syystä tai toisesta mut täs oli toi valitsehenkilöllisyys tollai jännästi ni aattelin kokeilla jos nyt toimis....)

Tajja kirjoitti...

Anonyymi: En tiiä vaikuttaako se kananmuna tohon yhtään mitenkään, mulla nyt sattu olemaan yks kananmuna kaapissa sennäkösenä että menee kohta vanhaksi, ni tungin sen vaan raa'asti mössön jatkeeksi :D oon tehny tota joskus ilmankin kananmunaa, koostumus oli silloin ehkä vähän höttöisempi? Se voi kyllä johtua jostain ihan muustakin, en tosiaan ikinä kauheesti mittaa mitä mä tohon sotken :DD

Anna-Stina: Joo varmaan mössö on vaan toisessa reunassa, ihan suora hella mulla on! :--D

LordTheynian kirjoitti...

Tämä on nyt täysin aiheeseen liittymätön kommentti, mutta menkööt:
Sinulla taitaa olla sähköposti väärin profiilissasi, sillä saan sillointällöin sinulle suunnattua sähköpostia toisen bändiprojektini (Sielunvihollinen) sähköpostiin (sielunvihollinen@hotmail.com). Voisitko korjata asian niin en saisi turhaa meiliä ja omat meilisi menisivät perille. Kiitos ja anteeksi!